Litkey Farkas futott be elsőként, 19 óra 5 perc 17 másodperckor a 49. Kékszalag Erste World Nagydíjon a Festipayjel.
A verseny kommunikációs igazgatója ezt követően azt közölte az MTI-vel, hogy az eredmény még nem tekinthető véglegesnek, mivel az Opel Fifty-Fifty fedélzetén kihelyezték az óvást jelző lobogót. Náray Vilmos elmondta, ennek hátterében valószínűleg az áll, hogy a Festipay érinthette az egyik bóját Balatonkenesénél. A hivatalos óvás meg is érkezett, de ezt - a vitorlás szövetség tájékoztatása szerint - az illetékes bizottság késő este elutasította, így Litkey Farkas immár 13-szoros Kékszalag-győztes.
Második helyen Józsa Márton érkezett a célba 19 óra 23 perc 26 másodperckor az Opel Fifty-Fiftyvel, harmadikként pedig Roland Gäbler 19 óra 25 perc 39 másodperckor a Black Jackkel.
A 49. Kékszalag mezőnye - az előzetes nevezések alapján 526 hajó - csütörtök reggel 9 órakor rajtolt el Balatonfüredről. A vitorlásoknak a 155 kilométeres Balatonfüred - Balatonkenese - Siófok - Tihany - Keszthely - Tihany - Balatonfüred útvonalat kellett, illetve kell teljesíteniük kikötés és külső segítség igénybevétele nélkül, maximum 48 óra alatt.
Az idén is együtt indultak a hagyományos, egytestű hajók, a két- vagy háromtestű high-tech vitorlások, a profi csapatok és a családi vitorlázók a Balatonfüred előtti hat kilométer széles rajtvonalról. A 7 óra 13 perc 57 másodperces rekord - melyet a Fifty-Fifty tart 2014 óta - nem forgott veszélyben, mivel több szakaszon gyenge szél fújt.
Mintegy 250 hajó órákig vesztegelt Siófok közelében a teljes szélcsendben, s miközben a katamaránok már célba értek, ők még csak ezután jutottak át át a nyugati medencébe. Rájuk még legalább egy éjszakányi vitorlázás vár azután.
Az első tíz helyen csak többtestű hajók végeztek a 49. Kékszalag Erste World Nagydíjon, melyet az ellene benyújtott óvás elutasítása után - az így már 13-szoros győztes - Litkey Farkas nyert meg a Festipayjel, 10 óra 5 perc 17 másodperces idővel.
Náray Vilmos, a Balaton-kerülő viadal kommunikációs igazgatója pénteken az MTI-nek elmondta: a verseny alatt az utóbb másodikként célba érő Opel Fifty-Fiftyn kihelyezték az óvást jelző lobogót. A befutás után Józsa Mártonék azért nyújtottak be óvást, mert úgy vélték, a Festipay érintette a balatonkenesei bóját, amikor megkerülte azt. Az illetékes bizottság az óvás kivizsgálását követően megállapította, hogy nem történt szabálytalanság, így csütörtökön késő este helybenhagyta az eredményt.
Az idei Kékszalagon a leggyorsabbak a várakozások szerint többtestű hajók voltak: 1. Litkey Farkas a Festipayjel (10 óra 5 perc 17 másodperc), 2. Józsa Márton az Opel Fifty-Fiftyvel (10 óra 23 perc 26 másodperc), 3. Roland Gäbler a Black Jackkel (10 óra 25 perc 39 másodperc), 4. Váradi Szabó János az Eurovittel (11 óra 6 perc 34 másodperc), 5. Christophe Peclard a Saframmal (11 óra 57 perc 38 másodperc), 6. Kaiser Kristóf az Extreme Sailing Teammel (12 óra 37 perc 46 másodperc), 7. Rauschenberger Miklós a The Reddel (13 óra 43 perc 48 másodperc), 8. Vándor Róbert az RSM-mel (13 óra 55 perc 53 másodperc), 9. Paulovics Dénes a Pauger Evergreennel (14 óra 0 perc 10 másodperc), 10. Büki Gábor a Bogival (14 óra 25 perc 32 másodperc).
Az elsőként beérkező egytestű hajó a Király Zsolt kormányozta Raffica lett (15 óra 6 perc 30 másodperc), melyet Oroszlán Péter követett a Principessával (15 óra 9 perc 15 másodperc) és Szloszjár Gábor a Lisával (16 óra 29 perc 42 másodperc).
A 49. Kékszalag mezőnye - az előzetes nevezések alapján 526 hajó - csütörtök reggel 9 órakor rajtolt el Balatonfüredről. A vitorlásoknak a 155 kilométeres Balatonfüred - Balatonkenese - Siófok - Tihany - Keszthely - Tihany - Balatonfüred útvonalat kellett, illetve kell teljesíteniük kikötés és külső segítség igénybevétele nélkül, maximum 48 óra alatt.