Az OkmányApp elnevezésű alkalmazással okostelefonról intézhetők személyi igazolvánnyal, útlevéllel, gépjármű-tulajdonosváltással és erkölcsi bizonyítvánnyal kapcsolatos ügyek - közölte Ignácz István, KEK KH elnöke az alkalmazás budapesti bemutatóján.
Elmondta, a hivatal évente mintegy ötmillió okmányt állít ki, és naponta több mint 34 ezer emberrel áll valamilyen ügyintézői kapcsolatban. Ezért - tette hozzá - elkötelezettek abba az irányba, hogy az állampolgárok nagy része a lehető leggyorsabban és legolcsóbban jusson hozzá azokhoz az információkhoz, amelyek ügyei intézéséhez szükségesek.
A fejlesztés a KEK KH teljes telefonos ügyfélszolgálatának megújítását célzó (összesen 911 millió forintos) európai uniós pályázat keretében valósult meg, 26 millió forintba került.
Nagy Lajos, a KEK KH közszolgáltatási elnökhelyettese elmondta: a Belügyminisztérium szerveként egyik fő feladatuk az elektronikus ügyintézés fejlesztése. Ennek jegyében készült el az alkalmazás is, amely a már meglévő "webes ügysegéd" szolgáltatásait mobiltelefonon is elérhetővé teszi, valamint bővíti azok körét. Mint mondta, felmérésük szerint az emberek 63 százaléka szeretné okostelefonról, akár otthonról intézni okmányügyeit.
Közölte: az alkalmazás ingyenes, és ügyfélkapu-regisztrációval használható. Újdonságnak nevezte, hogy ha bárki is elakadna az ügyintézésben, az alkalmazásból rögtön felhívhatja a 1818-as kormányzati ügyfélvonalat. Ugyanakkor az alkalmazás felülete online segítségeket is tartalmaz.
Az alkalmazás bemutatásakor hozzátette: nemcsak a kért adatok adhatók meg, hanem például egy gépjármű-tulajdonosváltásnál a szerződés is feltölthető mobiltelenfonról. Elmondta: a fizetés is elektronikusan történik, noha természetesen vannak ingyenes szolgáltatatások is, például lekérdezhető, hogy hol tart egy-egy okmány elkészítése.
Kérdésre válaszolva azt mondta: az elektronikus igénylések nem rónak többletterhet a hivatal dolgozóira, az egész folyamat elektronikus.