A nyári menetrendváltásig befejeződnek a nagyobb munkálatok a Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy és a Fonyód – Kaposvár vonalszakaszon is. A projekt őszi, teljes befejezéséig menetrendi korlátozások, zajjal és porral járó munkálatok már nem várhatóak.
A fővonali szakaszon éjszakai vágányzárak mellett áprilisban elvégezték a megépült vasúti pálya technológia szerinti szabályozását. Legkésőbb június végéig elkészülnek a gyalogos átjárók, zajárnyékoló falak, vasúti pályát víztelenítő árkok építésének befejező munkálatai is. A kivitelező a végleges tereprendezést, az organizációs utak helyreállítását is elvégzi.
A beruházáshoz kapcsolódóan Lepsény állomás új peronjának, állomás részleges átépítésének munkálatait is befejezik június közepéig. Siófok állomás részleges lezárása mellett folyik a peronok átépítése. Ennek eredményeként az utasforgalmat már az állomás II.-III. vágánya közötti új magasperon szolgálja ki. A hátralévő munkálatok során a IV.-V. vágány közötti peron átépítése történik, ami miatt az állomással párhuzamos Indóház utcánál időszakosan előfordulhat a közúti forgalom korlátozása. A munkálatok előreláthatólag június végéig tartanak majd. A kivitelezés ideje alatt a vonatok menetrend szerint közlekednek.
A vonatforgalom zavartatása nélkül folynak az utómunkálatok a Fonyód-Kaposvár vasútvonalon is. Jelenleg a vágányszabályozási, kitérőszabályozási és zajvédőfal építési munkálatok zajlanak, valamint Lengyeltóti, Somogyvár, Osztopán és Kapostüskevár állomásokon és megállóhelyeken az átszállást segítő P+R parkolókat építi a kivitelező.
Balatonvilágoson a vasúti pályának helyet adó löszfal kiegészítő víztelenítési munkálatai kezdődtek meg, ennek nagytömegű földmunkái láthatók, mely azonban ideiglenes állapotot tükröz, a munkálatok befejeztével a terület helyreállítása megtörténik. A kiegészítő víztelenítési munkálatok ütemterv szerint 2019. tavaszán zárulnak le teljeskörűen.
A fejlesztés eredményeként az utazók gyorsabban juthatnak majd el a Balatonhoz. A menetidő a főváros és Keszthely között további 10 perccel csökken, Kaposvárról Fonyódra pedig a mostani 75-80 perc helyett 50-55 perc lesz. Az új magasperonoknak köszönhetően kényelmesebbé, az átépülő közúti és gyalogos átkelők megépülését követően biztonságosabbá válik a közlekedés.
A kivitelezést a Déli-part 2016 Konzorcium (R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft.), a balatonvilágosi víztelenítési munkák esetében a Sycons Kft. végzi. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.