Látványos nézői helyszínekkel rendezik a Total Chrono Classic 2017. versenyt

Szerző: dbhir.hu 2017. 09. 06. 09:14
Kategória: Programajánló

Szeptember 23-án több mint száz veteránautó és különleges youngtimer indul Székesfehérvárról Balatonlelle felé. 

Felbukkan a rallypályák hajdani ördöge, a Renault R5 Turbo, amely középmotoros építése tesz különlegessé, de láthatjuk a gyártása idején a világ leggyorsabb autóját a sirályszárnyas Mercedes-Benz 300 SL-t és az amerikai luxust négykeréken, a Lincoln Continentalt is. A 300 km hosszú, változatos útvonalon tizenkét ügyességi feladat is vár a résztvevőkre a navigálás mellett.

Immár hatodik alkalommal találkoznak Székesfehérváron a Total Chrono Classic futam résztvevői. Már reggel 7:30 órától érkeznek az ország minden szegletéből a makulátlan állapotban lévő oldtimerek az Alba Pláza mellé. A rajt 9:00 órától, az Országalma mellett felállított rajtkapu alatt zajlik majd, ahol minden résztvevőt bemutat a szakértő műsorvezető.

A Total Chrono Classic túraverseny az Oldtimer Szuperkupa, Magyarország legnagyobb veteránautós túraverseny-sorozatának utolsó futama, ahol a gyönyörűen restaurált és műszakilag kiváló állapotban lévő autók nem csak kiállításszerűen láthatók, hanem működés közben hallhatóak, „érezhetőek”.

Útvonal
Minden évben más az útvonal, izgalmas helyszínekkel bővül idén is a túra. A díszes fehérvári start után Fejér és Tolna megye útjait érintve kanyarodnak az autók a somogyi dombok felé, érintik a dégi kastélyt és Tamásiban a fürdőt, majd Kaposvár főterén töltik az ebédidejüket. A megyeszékhely környékén még kalandoznak egy kicsit, Bonnyán a halastavaknál kifújják magukat, Szántódpusztán pedig teljesítik utolsó ügyességi szakaszukat, majd befutnak a jachtkikötőbe Balatonlellén BL befutó előtt.


Túraverseny
A túra keretein belül zajló verseny nem a gyorsaságról szól, a résztvevőknek mindenütt előírt időpontokat, átlagidőket és - sebességeket kell a KRESZ szerint betartaniuk. Az autóban ülő páros - vezető és navigátor – tökéletes összhangban kell együttműködjenek egymással, az autóval, és mechanikus stopperórájukkal; hiszen az ügyességi szakaszokon az előírt szintidőt századmásodperc pontossággal kell teljesíteniük! Minden századnyi eltérés (akár korábban, akár később érkeznek a feladat végéhez az előírtnál) egy hibapontot jelent – a győztes pedig az lesz, aki a nap során a legkevesebbet gyűjti be ezekből. A sportélmény mellett a fő cél egy kellemes autózás az ország egyik legszebb vidékén, csodás környezetben.


Résztvevők
A túrán sokféle márka képviselteti magát a különböző kategóriákban, ma is létező, de letűnt márkák is szerepelnek a rajtlistán 1954-től 1998-ig: Alfa Romeo, Austin Healey, BMW, Chevrolet, Citroën, Dodge
Ferrari, Fiat, Ford, Jaguar, Lada, Lincoln, Maserati, Mercedes-Benz, MG, NSU, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rolls Royce, Skoda, Volkswagen és Volvo is lesz az indulók között. Jellemző a hazai versenyek színvonalára, hogy több osztrák és cseh párosok is vállalták a hosszú utazást a túra kedvéért tovább színesítve a mezőnyt.

Néhány különleges résztvevő:

Mercedes-Benz 300 SL -1954


A 300 SL, művésznevén a "sirályszárnyú" vagy "Gullwing" modellt 50 autós újságíró, konstruktőr és egyéb szakember 2000-ben az évszázad sportkocsijává választotta a Motor Klassik c. elismert veterános szaklap által tartott szavazáson. Ebből a példányból tíznél kevesebb készült, mert az úgynevezett "rudge" kereket és az 5 sebességes váltót csak kevés darabszámmal gyártották. Tulajdonos tudomása szerint az autót az USA-ban versenyekre használták, egy ilyen során a '80-as években összetörték. Azonban 2013-ban alapoktól kezdve teljesen felújították és azóta eredeti állapotban pompázik.

Lincoln Continental Mark IV. -1974


A típust 1972-1976-ig gyártották, a Ford Motor Company luxus autója volt. Az autó teljesen eredeti kívül és belül egyaránt, igazán jól megőrizték az utókor számára és jelenlegi tulajdonosa is nagy becsben tarja. Ez a példány a legmagasabb szintű és legritkább Gold Luxory Group felszereltséggel készült, így ma is könnyen vetekszik a luxusautók felszereltségével. A 7500 ccm-s motorja lágyan és finoman jár, futóműve hangtalanul suhan az úton.


Volkswagen T1 Samba – 1962


1949-ben gördült ki a gyár kapuján az első Transporter, hivatalos nevén a Typ2. Mivel hajlított üveget még nem tudtak gyártani, ezért kettéosztották a szélvédőt és így alakították ki az áramvonalas elejét az autónak. A Transporter különleges DeLux személyszállító változata a 23 ablakos Samba.

Renault R5 Turbo - 1984


Mindössze 3575 darab készült a 80-as évek méregzsákjából, amelyeket alapvetően a rallyversenyek homológizációs darabszáma miatt készítettek. Az eredeti 5-ös Renault-ban a motor az autó orrában helyezkedett el, de ebbe a Turboba már középmotoros felépítés és gyakorlatilag minden elemében a versenycélokat szolgáló alkatrészek kerültek. A típus több vb futamot nyert Jean Ragnottival és Magyarországon is bajnoki címhez segítette örökös bajnokunkat, Ferjáncz Attilát dr Tandari Jánossal az oldalán.

Támogatók
A verseny névadója a Total. A cég a világ negyedik legnagyobb olaj- és gázipari vállalata, és a világ élvonalába tartozó vegyszergyártó. Több mint 130 országában működik, és közel 97.000 alkalmazottat foglalkoztat. A Total Chrono Classic támogatója Székesfehérvár Megyei Jogú Város, az AsiaCenter, a Pásztor csoport, a BL Yachtclub és a Veterán Autó és Motor.

Befutó
Immár hatodik éve a BL Yachtclub & Apartments a Total Chrono Classic befutó helyszíne. A déli parton, Balatonlelle központjában, közvetlenül a vízparton található, mely nem más, mint egy kikötő, egy YachtClub, egy luxus villákkal teli ősfás park, medencék, fövenyes partszakasz és nem utolsó sorban a Balaton feledhetetlen látványa. Hitvallásuk, hogy a Balaton rugaszkodjon el a nyár-lángos-strand szavaktól, mert a Balatonon nem csak két hónap a szezon, ezért egész éves nyitvatartással és változatos programokkal várják vendégeiket az év 365 napján. Sok rendezvényük közül a Total Chrono Classic az egyik legfontosabb.

Látványos nézői helyszínek
Az autók percenként követik egymást, a táblázat az első autó érkezését jelöli és az utolsó távozásának várható időpontját. Érdemes az első autó érkezéséhez igazítani az autók megtekintését. A túraversenyt megelőző napon Budapesten az AsiaCenter parkolójában is megfordul a mezőny egy része, ahol előregisztráció zajlik majd.

Szeretettel várnak minden érdeklődőt!

A rendezvény hivatalos honlapján bővebb információk: www.chronoclassic.hu

Szervezőkről
A Chronomoto Team Magyarország legnagyobb autó és motorsport időmérő szolgáltatója és szervezőirodája. Évente több, mint 150 esemény partnerei, mint időmérők vagy szervezők.
Hivatalos időmérők az FIA Rallycross Világbajnokság teljes sorozatán 12 országban, partnerei a Hungaroringnek, dán, angol, osztrák, szlovák és számtalan hazai versenysorozatnak. Szervezőként a Total Chrono Classic mellett a Mercedes-Benz Classic Csillagtúra szakmai szervezői és számtalan rendezvényügynökség partnerei autós túrák lebonyolításában. Időmérő szolgáltatásukat 1998-ban kezdték, Veteránautós túrák szervezését 2002 óta végzik.