2016. szeptember 12-én kezdetét veszi a vágányzár, melyben előkészítési munkák történnek.
2016. szeptember 19-én megkezdődnek Szántód-Kőröshegy állomás részleges átépítésének munkálatai, melyek előreláthatólag 2016 decemberéig tartanak majd. Ennek keretében új - sínkorona szint + 55 cm - magas peron, gyalogos aluljáró lépcsőnél előtető, valamint a peronon esőbeállók épülnek.
Ütemterv szerint 2016 őszén átépül a Szántód-Kőröshegy – Balatonboglár szakasz vasúti pályájának al- és felépítménye. Ezeket munkákat a korszerű PM 1000 alépítményjavító géplánc, illetve az SMD80 felépítmény-gyorsátépítő gép végeznek el.
Az átépítés egészen Balatonszentgyörgy állomásig folytatódik, a munkálatok a nyári időszakban felfüggesztésre kerülnek, az építkezés tervezett befejezése 2018. második félév/ ősz.
A teljes vasúti pálya átépül, a vonatok újra 100 km/ h, a nem beépített szakaszokon 120 km/ h sebességgel közlekedhetnek. A vasúti pálya vízelvezetését helyreállítjuk-kiépítjük, a műtárgyakat újjáépítjük, gondoskodunk a zaj- és rezgésvédelemről.
Fonyódliget, Bélatelep és Alsóbélatelep megállóhelyek peronjait korszerű, sk+55 cm magas peronokká építjük át.
A térségben lévő valamennyi meglévő, kiépített út –és gyalogos átkelőhelyet korszerűsítjük, akadálymentessé tesszük.
A Kaposvár-Fonyód vasútvonalon 2016 szeptemberében Osztopán - Fonyód között ágyazatrostálással és lokális alépítmény-megerősítésekkel indulnak a vágányzárban tervezett munkák, melyek a vasútvonal állapotjavítását célozzák meg. Ennek előkészítéseként már 2016 nyarán vasbetonalj-javításokat végeztek. Az elhasználódott vasbeton aljakat a vágányzári időszakban cserélik. A Kaposvár-Fonyód vasútvonal állapotjavítása a tervek szerint 2018 őszéig valósul meg.
Új második vágányú szakasz Balatonszemes-Balatonlelle felső térségben épül. 2016. szeptember és december között a tervek szerint megépül az új második vágányú szakasz alépítménye is. A felépítmény ütemterv szerint 2017. tavaszán épülhet meg.
A vágányok helyben épülnek át, a nyomvonal azonos marad az 1861-ben meghatározott nyomvonallal.
MÁV Zrt. üzemi területén lévő valamennyi olyan fát ki fogják vágni, mely a vízelvezető árkok megépítéséhez és/ vagy 25 kV-os feszültségű felsővezetéki rendszer üzembiztos működtetéséhez szükséges, a balesetveszély elkerülése érdekében.
A vasúti átjárók lezárása az adott út kezelőjével (legtöbbször az érintett önkormányzattal) egyeztetett módon kerül időszakosan lezárásra.
Forrás:Nemzeti Infrastruktura Fejlesztő Zrt.
Dél-Balatoni vasútvonal felújítása kapcsán kiadott sajtóközlemény az alábbi linken elérhető:http://nif.hu/2016/08/folyatodik-a-del-balatoni-vasutvonal-felujitasa/
Balatonboglári közlemény az átépítésről
Balatonlellei Polgármesteri hivatal közleménye
Fonyódi közlemény a felújításról